Friday, April 2, 2010

Kegalauan Hati

salam sume...

baru2 nih aku dpt rasekan cam begitu ramai org yg mcam xpuas ati ngan aku.. aku rase pelik n hairan...
sedangkan aku mmg xpenah mencube/berniat utk menyakitkan hati dorg...
aku pon xpasti ape punca dorg jd camni??
aku xnafikan sume org pernah wat silap terutamanya aku sendiri..
tapi keadaan skang nih cam ade suatu anasir lain yg cube menghasut org2 disekeliling aku untuk cube menjatuhkan aku...

aku sedar aku sape.. aku xder ape2 cume hanya cube untuk menjadi pengubat kepada org2 disekeliling aku...
mungkin juga mereka mahu aku berubah dan aku skang cube brubah..
tetapi dorg masih cube menafikan perubahan yg aku cube lakukan walaupun ianya menjurus ke jalan yg lurus iaitu jalan yg diredhai Allah...
mrk mengatakan aku mahu menunjuk2 kpd mrk atas sebab aku mahu mengajak mrk ke arah kebaikan...
subhanallah...
aku cube menunjukkan kebenaran dan menegah kemungkaran..
adakah salah ape yg aku cube lakukan??
aku lakukan atas dasar cintakan kepada seluruh umat manusia..
aku xmahu mrk terjerumus ke dalam kancah kegelapan...
sedarlah bahawa kite adalah kalifah yg terpilih untuk hidup di dunia ini...
kenape harus kita berbalah sesame sendiri???
kita harus bersatu untuk menegakkan agama Allah ini...
andai kite berpecah, maka hancurlah bangsa kita nanti...
aku xnk sume org2 di sekeliling aku menjadi mangsa jajahan minda musuh ketat kita sepanjang zaman ini...
bangkitlah supaye kite dapat melawan segala fitnah yg mereka cube hasut kite...

sesungguhnya aku harus bersangka baik ke atas segala ujian...
ujian ini baru saje bermula..
aku harus teruskan perjuangan aku ini untuk menentang musuh Allah...
krn kita adalah Pejuang dari Ufuk Timur yg akan membantu al-Masih Mahdi di kemudian hari...

post kali nih aku akhiri dgn potong maksud doa yg aku selalu amalkan dari dulu hingga sekarang..
Ya Allah, aku berlindung kepadaMu daripada azab api neraka..
Ya Allah, aku berlindung kepadaMu daripada azab kubur...
Ya Allah, aku berlindung kepadaMu daripada ujian kehidupan di dunia dan kematian,
Ya Allah, aku berlindung kepadaMu daripada fitnah Dajjal al-Masih..
Ya Rabb, Ya Rabb, Ya Rabb...
Amin ya Rabbal alamin...

2 comments:

  1. aku tau kisah ni...

    ermm..sabar je la...

    sorry la ko terkena tempias aku... huhuh..

    ape2 pn..dorang tu bukan siapa2.. we still can stand still without them right.. coz u have US.. :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails